اطلاعیه ها

icon

برنامه‌های مسجد مقدس جمکران برای استقبال از ماه رجب

مسجد مقدس جمکران در نخستین روزهای ماه رجب با برنامه‌های متنوع همچون جشن سالروز ولادت امام محمدباقر(ع) و مراسم لیله الرغائب میزان منتظران و زائران می‌شود.

icon

همایش ملی حکمرانی اسلامی برگزار می‌شود

همایش ملی حکمرانی اسلامی با هدف بررسی ماهیت و مؤلفه‌های حکمرانی اسلامی با حضور صاحبنظران این حوزه چهارشنبه شب ۵ بهمن ماه جاری در قم برگزار می‌شود.

icon

مراسم حرم حضرت معصومه(س) در هفته اول بهمن اعلام شد

مراسم شب‌های حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها از شنبه تا جمعه به ترتیب با سخنرانی حجج اسلام تراشیون، فرحزاد، حسینی قمی، مؤمنی، رفیعی، سرلک و آقامیری و از یکشنبه تا پنجشنبه به ترتیب تحویلدار، حیدرزاده، نریمانی، سلحشور و میرداماد در حرم قم مداحی می‌کنند.

icon

برگزاری جشنواره قرآنی « نور و امید» یادواره قاریان شهید در مسجد مقدس جمکران

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از برگزاری جشنواره قرآنی «نور و امید» در دو بخش فرازخوانی آیات مهدی و قرائت دعای سلامتی امام زمان(عج) ویژه برادران با همکاری شورای عالی قرآن خبر داد.

icon

ثبت نام اعتکاف در قم آغاز شد/ فراخوان هفتمین جشنواره بین‌المللی اعتکاف

علاقه‌مندان برای حضور در مراسم معنوی اعتکاف در قم می‌توانند برای ثبت‌نام از یکشنبه ۲۵ دی تا جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ از طریق سایت ستاد مرکزی اعتکاف اقدام کنند.

icon

چهلم شهید مدافع امنیت در حرم قم برگزار می‌شود

مراسم چهلمین روز شهادت، شهید حسن مختارزاده با سخنرانی آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری و مداحی مهدی حیدرزاده در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می‌شود.

icon

رشد ۴۵ درصدی مساجد میزبان اعتکاف در استان قم

مسئول ستاد اعتکاف استان قم با اشاره به استقبال مردم از اعتکاف ابراز کرد: امسال مساجد برگزار کننده اعتکاف افزایش 45 درصدی داشته و به خاطر حضور پر رنگ نوجوانان و جوانان دهه هشتادی از مجموع 32 مسجد 5 مسجد فقط به دهه هشتادی ها اختصاص داده شده، دو مسجد ویژه اعتکاف دانشجویان در نظر گرفته شده و تعداد مساجد ویژه بانوان نیز افزایش داشته است.

icon

مبلغان و خادمان فعال در عرصه حجاب و عفاف تجلیل شدند

همایش «رسالت فاطمی» با هدف تجلیل از مبلغان و خادمان فعال در عرصه حجاب و عفاف با حضور ۲۰۰ نفر از بانوان در شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها آستان مقدس بانوی کرامت برگزار شد.

icon

شایعه سازی ابزار همیشگی دشمن برای فریب و نیرنگ است

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه دشمنان امام حسن عسکری علیه السلام در مورد ایشان و امام زمان(عج) شایعات بسیاری پخش می‌کردند، گفت: شایعه‌سازی ابزار همیشگی دشمن برای فریب و نیرنگ است، در عصر ما نیز اگر چند روز رهبر معظم انقلاب دیدار و سخنرانی نداشته باشند دشمنان شایعات ب‌اساسی را مطرح می‌کنند که افراد فریب خورده نیز به راحتی شایعات را قبول می‌کنند.

icon

سایت مرکز اسناد حرم حضرت معصومه(س) با ۵۰۰ هزار برگ سند در خدمت پژوهشگران است

در بخش اسناد مکتوب مرکز اسناد حرم حضرت معصومه(س) حدود یک میلیون برگ سند موجود است که از این تعداد حدود ۵۰۰ هزار برگ سند در قالب سی هزار عنوان فهرست نویسی شده که ۲۸ هزار عنوان آن در سامانه اسناد بارگذاری شده و حدود ۳۰۰ هزار برگ نیز اسکن و آرشیو دیجیتال شده است.