رونمایی از کتاب «معبد زیرزمینی» با حضور تولیت مسجد مقدس جمکران

help
icon
نویسنده: مهدوی 1400/09/15

آیین رونمایی از کتاب «معبد زیرزمینی» با حضور تولیت مسجد مقدس جمکران و خانواده شهید غلامحسین رعیت رکن آبادی برگزار شد.

مراسم رونمایی از کتاب معبد زیرزمینی با حضور حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران، امیر سرتیپ دوم احمد آرام، خانواده معظم شهید غلامحسین رعیت رکن‌آبادی و جمعی از رزمندگان و نویسندگان دفاع مقدس در سالن عصر آفتاب برگزار شد.

کتاب «معبدزیرزمینی» نوشته معصومه میرابوطالبی رمانی بر اساس خاطرات مقنی‌ها از جنگ تحمیلی است. خاطراتی که هر چند تاثیر جالب توجهی در عملیات‌فتح‌المبین داشته اما با وجود گذشت بیش از ۳۰ سال از پایان جنگ، ناگفته مانده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران، دکتر محمد حسنی مدیر عامل مؤسسه پژوهش و نشر مسجد مقدس جمکران، امیر احمد آرام از فرماندهان ارتش و عملیات فتح المبین، احمد حاجی زاده مدیر کنگره شهدای استان قم و خانم میرابوطالبی نویسنده کتاب از سخنرانان این مراسم بودند و هر یک به بیان نکات ارزشمندی از کتاب پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان در این مراسم فرهنگ شهادت را از ارکان اسلام ناب دانست و بر ترویج این فرهنگ و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای والامقام تاکید کرد.

وی رمان را از اثرگذارترین تولیدات در ترویج فرهنگ شهادت دانست و بانوان را پیشتاز و پرچمدار این عرصه در سال های اخیر عنوان کرد.

دکتر محمد حسنی ضمن تجلیل از نثر اثر و نوع روایت، این کتاب را نمونه‌ای مناسب برای تمامی اقشار دانست و آن را نمونه موفقی از تلفیق حادثه‌ای واقعی و در عین حال اثری ادبی و درام و یک فیلنامه آماده برای فیلم‌سازان این عرصه معرفی کرد.

در پایان مراسم با اهدا هدایایی از نویسنده اثر و خانواده شهید رعیت رکن‌آبادی تجلیل شد.

کتاب «معبدزیرزمینی» در ۱۶۴ صفحه نوشته شده، با همکاری انتشارات کتاب جمکران منتشر شده و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.